Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Podcierniu
Podciernie 182, 05-319 Cegłów
e-mail: sekretariat@mowpodciernie.pl
tel. 25 758-55-21,
fax. 25 756-52-94,
tel. kom. 690-020-523

Wycieczka do Krakowa i Oświecimia

2015-09-06 22:21

6 września stał się jednym z fajniejszych dni tego lata. Bardzo rano, pod budynek naszego Ośrodka podjechał olbrzymi autokar. Tak wyglądał początek wycieczki do Krakowa i Oświęcimia. Zaopatrzeni w ogrom produktów żywnościowych, łakoci i napojów ruszyliśmy w trasę. Razem z nami jechali wychowankowie z Zielonki i Rudzienka. Podróż mijała bardzo szybko. Nie wiadomo co znikało szybciej- kilometry czy kanapki. Po kilku godzinach jazdy dotarliśmy do Krakowa.  Autokar zaparkował dosłownie kilka kroków od Wawelu. Tam pan Mariusz opowiedział nam historię zamku i kaplicy. Po wejściu do środka  oczom naszym ukazał się piękny, surowy i wyniosły kościół z nagrobkami królów i książąt. Następnie udaliśmy się do groty smoka.  Na powitanie z jego strasznej paszczy zionął w nas ogień. Ze strach uciekliśmy na rynek. Tam obejrzeliśmy ołtarz Wita Stwosza, sukiennice i pomnik Adama Mickiewicza.

Kolejny punkt programu to pyszny obiad. Schabowe wielkości talerza szybko zmieniły swoje miejsce pobytu.

Kolejny etap wycieczki to Muzeum Auschwitz. Wrażenie bardzo przygnębiające. W czasie zwiedzania nieraz oczy szkliły się same. Nie mogliśmy zrozumieć dlaczego i po co ludzie zgotowali to ludziom.

Powrót do Podciernia upłynął w miłej atmosferze.